راهنمای خرید هندزفریمقایسه هندزفری ها

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری در چیست؟ (تعاریف، تفاوت‌ها و کاربردها)

در این مقاله قصد داریم به تفاوت هدست، هدفون و هندزفری بپردازیم. ما در کالاومگ، تفاوت‌ها و کاربردهای هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در صورتی که شما قصد خرید هدست، هدفون یا هندزفری را دارید، با خواندن این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا با توجه به نیازی که دارید، در کالاوما بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

هدست

هدست را می‌توان یکی از انواع هدفون نامید که علاوه بر دو گوشی برای گوش دادن، میکروفونی برای ارسال صدا هم دارد به عبارت دیگر با استفاده از هدست (برخلاف هدفون) می‌توان یک ارتباط دو طرفه بر قرار کرد.

میکرفون در هدست‌ها نسبت به هندزفری از لحاظ سهولت استفاده توسعه پیدا کرده، به این صورت که در هدست میکروفون آن به صورت چرخشی حرکت می‌کند و کاربر با توجه به نیاز خود می‌تواند موقعیت و فاصله آن را با صورت و لب‌های خود تنظیم کند.

انواع دیگری از هدست‌ها وجود دارند که مستقیماً به کامپیوتر یا تلفن وصل می‌شوند، به همین خاطر هدست‌ها مناسب‌ترین وسیله برای استفاده در مراکز تماس و همین طور سیستم‌های تلفنی و پاسخگویی مبتنی بر (VoIP) هستند.

👈همچنین از طریق این لینک می‌توانید هندزفری یا هدفون بلوتوث را به کامپیوتر خود متصل کنید.👉

همین‌طور از آن‌ها می‌توان برای ضبط فیلم‌های آموزشی و همین‌طور برای انجام بازی‌های کامپیوتری آنلاین (گیمینگ) که در آن شرکت کنندگان با هم ارتباط گفتاری هم دارند و در حین بازی با هم صحبت می‌کنند.

هدست

 

در واقع با تهیه هدست، شما و دستگاه ارتباطی‌تان (نظیر تلفن، کامپیوتر) یکپارچه می‌شوید و به مرور پس از استفاده از آن، تأثیر آن را در بهبود وضعیت کاری و همین‌طور صرفه جویی در مصرف زمان حس می‌کنید.

مشاهدع انواع هدست

هدفون

وسیله‌ای دارای دو گوشی است که در مقایسه با هدست انداره گوشی‌های آن بزرگتر هست که با هدف پوشاندن کل گوش بدین شکل طراحی شده است تا کاربر صدای اطراف خود را هرچه کمتر حس کند.

هدفون‌ها برخلاف هدست میکروفن ندارد و کاربرد آن بیشتر برای گوش کردن به موسیقی، گوش کردن به پادکست‌ها و چیزهایی از این قبیل می‌باشد.

درواقع دلیل اصلی اینکه گوشی‌های هدست نسبت به گوشی هدفون کوچکتر است این است که از این وسیله اغلب در مراکز تماس استفاده می‌کنند.

مراکزتماس معمولاً محیط‌های پر سر و صدایی هستند و هرچه گوش با بلندگو بزرگتری پوشیده شود کاربر با صدای بلندتری صحبت می‌کند و همین امر باعث شلوغ‌تر شدن مرکز تماس و ایجاد مزاحمت و عدم تمرکز سایر کارکنان مرکز تماس می‌شود.

هدفون

 

به همین علت است که معمولاً هدست‌ها گوشی کوچکتری دارند و درهنگام تهیه هدست همیشه توصیه می‌کنیم که از هدست تک گوش برای مراکز تماس تهیه شود.

چون کارکنان مراکز تماس علاوه بر تمرکز روی تماس خود باید هوشیار و از محیط اطراف خود نیز با خبر باشند و با بلند صحبت کردن مزاحم دیگر کارکنان اطراف خود نشوند.

ولی از هدفون‌ها که برای یادگیری آموزش‌های صوتی و یا گوش دادن به موزیک استفاده می‌شود و نیازی به توجه به محیط اطراف نیست، از این رو، گوشی‌های آن‌ را بزرگ‌تر نسبت به هدست‌ها می‌سازند.

مشاهده انواع هدفون

هندزفری

هدفون داخل گوش، یا (earphone) که بیشتر با نام هندزفری (handsfree) یاد می‌شود وسیله‌ای است که امروزه جزو دسته لوازم جانبی همه تلفن‌های همراه است.

این وسیله برخلاف هدست و هدفون فاقد بخشی که روی سر قرار میگیرد تشکیل شده است و گوشی‌های آن اندازه‌ای کوچکتر دارند، که کاملاً داخل گوش(In ear) قرار می‌گیرند و هردو از طریق سیم با وسایل دیگر مرتبط می‌شوند که به دلیل سادگی حمل و کوچک بودن برای استفاده روزانه همه‌ی افراد مناسب است.

هندزفری‌ها همانند هدست علاوه بر گوشی، میکروفن هم دارد ولی میکروفن آن به اندازه‌ی هدست که به طور تخصصی برای مرکز تماس طراحی شده قوی نیست ولی برای استفاده‌ی روزانه ی همه‌ی افراد مناسب می‌باشد.

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری

هم برای گوش دادن به موسیقی و هم برای پاسخ دادن به موبایل مناسب است. تفاوت هدست، هدفون و هندزفری، این است که هندزفری کاملاً داخل گوش قرار می‌گیرد و استفاده‌ی طولانی مدت از آن احتمال آسیب به گوش را بیشتر می‌کند.

نقطه قوت هدست و هدفون در این است که گوشی‌ها، اطراف گوش را می‌پوشانند، از این سو آسیب کمتری به گوش وارد می‌شود.

مشاهده انواع هندزفری

👈برای مشاهده انواع هندزفری‌های ارزان، اما باکیفیت و کاربردی اینجا کنید.👉

peyman aminzadeh

مهندس کامپیوتری که در حال حاضر دی جی هست و عاشق سئو...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *