راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید بهترین مچ بند و ساعت هوشمند ۲۰۲۱

ساعت هوشمند می‌تواند به شما کمک کند همواره با دنیای مجازی در ارتباط باشید و چند کار را بطور همزمان انجام دهید؛ بنابراین هرگز چیزی را از دست نمی‌دهید. ساعت‌های هوشمند با تلفن هوشمند شما همگام سازی می‌شوند تا بتوانید زندگی دیجیتال خود را به راحتی و محرمانه مدیریت کنید. حتی بسیاری از آنها سلامت شما را کنترل می‌کنند. اگر علاقه‌مند به ورزش هستید و به‌سلامتی خود بسیار اهمیت می‌دهید، این گجت‌های پوشیدنی می‌توانند فعالیت‌ها و ورزش شما را کنترل کنند و برای شما برنامه ورزشی مناسب شما ترتیب بدهد.

ساعت‌ و مچ بندهای هوشمند در برندهای مختلف با قیمتهای متفاوت به بازار ارائه شده‌اند تا همه اقشار مردم بتوانند متناسب با کاربرد و بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشند. یکی از مهم ترین فاکتورها برای خرید اسمارت واچ، بودجه‌ای است که برای خرید آن اختصاص داده‌اید. فروشگاه اینترنتی کالاوما توانسته این محصولات را با بهترین قیمت در کوتاه‌ترین زمان به دست شما برساند. در ادامه مقاله میخواهیم شما را با برترین اسمارت‌بند و اسمارت واچ‌های ۲۰۲۱ آشنا کنیم؛ تا بتوانید بهترین انتخاب خود را با توجه به نیازهای روزمره‌تان داشته باشید.

تفاوت اصلی ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند

گجت‌های پوشیدنی را می‌توان به دو دسته‌ی کلی ساعت هوشمند (Smart Watch) و مچ بند هوشمند (Smart Band) تقسیم کرد. ساعت‌های هوشمند شباهت بیشتری به ساعت‌های‌ کلاسیک دارند، دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر هستند، قیمت بالاتری دارند و در عوض امکانات بیشتری نیز در مقایسه با مچ بندهای هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهند.

یک قدم پایین‌تر از ساعت‌های هوشمند، مچ بندهای هوشمند قرار دارند. مچ بندهای هوشمند دارای صفحه نمایش کوچکتری هستند و اطلاعات کمتری را در مقایسه با ساعت های هوشمند به نمایش می‌گذارد قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند و امکانات ارتباطی کم‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند. طراحی مچ بندهای هوشمند تفاوت بسیاری با Smart Watch دارد و به همین دلیل، افرادی که به‌دنبال جایگزینی دیجیتالی برای ساعت زیبا و کلاسیکشان باشند، چاره‌ای جز این ندارند که با پرداخت هزینه‌‌ی بیشتر، ساعت هوشمند بخرند.

 

بهترین مچ بندهای هوشمند ۲۰۲۱ از ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان

آنر بند سری ۶ Honor Band

آنر بند ۶ یکی از کامل‌ترین مچ‌بندهای هوشمند بازار به‌حساب می‌آید که از نظر امکانات و قابلیت‌ها، حتی از برخی ساعت‌های هوشمند نیز کامل‌تر است. امکان سنجش اشباع اکسیژن خون (SpO2) در شرایط همه‌گیری کرونا، قابلیت فوق‌العاده کاربردی و مفیدی برای مج‌بند هوشمند محسوب می‌شود؛ که در دیگر مچ‌بند های هوشمند این قابلیت بسیار کمتر دیده شده است.

ساعت هوشمند آنر مدل Honor Band 6

نمایشگر بزرگ و باکیفیت، بدنه‌ای ضد آب، قابلیت رصد ۲۴ ساعته ضربان قلب و سطح استرس، پایش خواب و شارژدهی زیاد از مواردی محسوب می‌شود که مچ‌بند سری ۶ هواوی را به یکی از کامل‌ترین مچ‌بندهای هوشمند تبدیل می‌کند. اگر مشکلی با قیمت زیاد این مچ‌بند ندارید، وجود حسگر SpO2 به‌تنهایی می‌تواند خرید آن را توجیه کند.

از دیگر امکانات بارز آنر بند ۶ می‌توانیم به رصد کردن ۱۰ نوع ورزش، باتری قدرتمند با شارژدهی دوهفته‌ای، امکان شخصی‌سازی پوسته ساعت و از همه مهم‌تر، پشتیبانی کامل از زبان فارسی اشاره کنیم.

می بند سری ۶ شیائومی Xiaomi Mi Band 6

یکی دیگر از گجت‌های پوشیدنی جذاب با قیمتی حدود یک میلیون تومان می‌بند ۶ شیائومی است. این سری از می‌بندهای شیائومی اختلاف قیمت دو برابری با سری ۵ دارد. نمایشگری بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر در عین حال لبه‌های باریک‌تری به نسبت سری‌های قبل دارد.

 

مچ بند هوشمند شیائومی مدل Xiaomi Mi Band 6 Global Version

می‌بند ۶ از حسگر سنجش اکسیژن خون بهره می‌برد که می‌تواند کیفیت خوابتان را نیز با دقت بیشتری بسنجد. می‌بند ۵ فقط ۱۱ حالت ورزش را ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که می‌بند ۶ از ۳۰ حالت بهره می‌برد. سایر امکانات می‌بند ۵ با می‌بند ۶ تفاوت عمده‌ای ندارد. می‌بند سری ۶ شیائومی پشتیبانی کاملی از زبان فارسی دارد و به راحتی می‌توانید با آن کار کنید.

بهترین ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۱ از ۱.۵ تا ۱۸ میلیون تومان

امیزفیت بیپ یو Amazfit Bip U

آمازفیت بیپ یو با وزن ۳۱ گرمی خود بسیار سبک است؛ به همین دلیل با این واچ هوشمند می‌توانید به راحتی فعالیت‌های روزانه خود را انجام بدهید و یا هنگام خواب با پوشیدن آن احساس راحتی کنید. از ویژگی‌های اصلی این گجت هوشمند می‌توانیم به قابلیت ضد آب بودن، شمارش ضربان قلب، بررسی وضعیت جسمانی و تماس‌های ورودی خروجی اشاره کنیم. همچینین دارای قابلیت تایمر شمارش معکوس، آنالیز فعالیت‌های ورزشی با وقفه‌های زمانی، یابنده گوشی، ساعت هشدار، پیش‌بینی آب و هوا، دکمه‌های کنترل دوربین و موسیقی است.

ساعت هوشمند امیزفیت بیپ یو Amazfit Bip U

ساعت هوشمند Amazfit Bip U برای بررسی ضربان قلب، سنسور مخصوصی دارد که به صورت پیش‌فرض هر ۱، ۵، ۱۰ و ۳۰ دقیقه تعداد تپش‌های این عضو حیاتی را بررسی می‌کند. به علاوه، می‌توانید این بازه‌های زمانی را به صورت دستی و هر وقت که می‌خواهید تغییر دهید. این دستگاه هم با دستگاه‌های اندرویدی و هم با دستگاه‌های iOS سازگار است.

می‌واچ لایت شیائومی Xiaomi Mi Watch Lite

اگر از طرفداران برند شیائومی هستید می‌واچ لایت از جدیدترین و پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ بوده است. از ویژگی‌های اصلی این ساعت میتوان به حسگر خواب و حسگر ضربان قلب و تنظیم‌کننده تنفس اشاره کرد همچنین این حسگرها باعث کاهش چشمگیر استرس می‌شود. از سایر ویژگی‌های می‌واچ لایت می‌توانیم به امکان برقراری تماس، دریافت SMS، زنگ هشدار و نمایش اعلان‌ها، پخش موسیقی، پیدا کردن گوشی و نمایش آب‌و‌هوا اشاره کنیم. ساعت Xiaomi Mi Watch Lite تنها گجت پوشیدنی است که پشتیبانی از نمایش نوتیفیکیشن‌های فارسی را دارا می‌باشد.

ساعت هوشمند شیائومی مدل Xiaomi Mi Watch Lite

ساعت هوشمند جدید شیائومی دارای یک باتری ۲۳۰ میلی‌آمپر است که قابلیت خوبی در نگهداری شارژ دارد و شما میتوانید تا ۹ روز با خیالی آسوده از این گجت استفاده کنید و نهایت لذت را ببرید و برای شارژ کردن باتری تنها به دو ساعت زمان نیاز است.

جی‌تی‌اس تو امیزفیت Amazfit GTS 2

نکته‌ای که شایدبرایتان جالب باشد؛ نام‌گذاری سری GTS و GTR امیزفیت است که بر اساس شکل ظاهری آنها بوده و تفاوت زیادی ندارد. جی‌تی‌اس ۲ با داشتن نمایشگر ۱.۶۵ اینچی آمولد از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن نیز بهره‌می‌برد که می‌توانید صفحه نمایش آن را به حالت دلخواه انتخاب کنید. این گجت هوشمند با رنج قیمتی ۳ میلیون تومان از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. باتری ۲۲۰ میلی‌آمپر آن ساعت آن تا ۱۴ روز دوام می‌آورد و با استفاده مداوم از GPS، توانایی روشن ماندن تا ۲۵ ساعت را خواهد داشت.

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit GTS 2

اسمارت واچ Amazfit GTS 2 دارای پوشش آلومینیومی باکیفیت بالا و تسمه‌های سیلیکونی قابل تعویض با اندازه ۲۰ میلی‌متری می‌باشد و بسیار سبک است. این ساعت علاوه بر GPS و GLONASS، دارای اتصال NFC و بلوتوث ۵٫۰ LE نیز می‌باشد و و یک ردیاب ضربان قلب نوری، فشارسنج، سنسور نور محیط و شتاب سنج + قطب نما وجود دارد.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین ساعت هوشمند سامسونگ

گلکسی واچ سری ۴ سامسونگ

نتیجه‌ی همکاری سامسونگ و گوگل منجر به شکل گیری سیستم عاملی فوق‌العاده برای گلکسی واچ‌های سری ۴ سامسونگ شد. این سیستم عامل مبتنی بر Wear OS است و گجتی پیشنهادی برای سنجش سلامتی بدن است به طوری که توانایی برسی درصد چربی بدن با حسگر بسیار دقیق BIA  می‌باشد. حالا گلکسی واچ ۴ سامسونگ تنها ساعت هوشمندی به‌حساب می‌آید که این سیستم عامل را اجرا می‌کند. این گجت پوشیدنی در دو مدل استاندارد و کلاسیک وارد بازار شد.

مدل استاندارد این سری از ساعت‌های هوشمند در دو اندازه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و مدل کلاسیک در دو اندازه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری در فروشگاه اینترنتی کالاوما به فروش می‌رسد. مدل کلاسیک فقط در دو رنگ مشکی و نقره‌ای وارد بازار شد اما نسخه‌ی استاندارد تنوع رنگی بیشتری دارد و شامل سبز یشمی و رزگلد نیز می‌شود.

ساعت هوشمند سامسونگ Samsung Galaxy Watch 4

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Samsung Galaxy Watch 4 40mm SM - R860اپل واچ سری Apple Watch 7

اسمارت‌ واچ اپل سری ۷ یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در طراحی را در تاریخ شش‌ساله‌ی این گجت داشته است. ساعت جدید اپل دارای حاشیه باریک تری می‌باشد به همین دلیل صفحه نمایش آن به نسب سری‌های گذشته ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده است. این صفحه‌نمایش جدید و بزرگ‌تر همچنین از صفحه‌کلید کامل با قابلیت سوایپ پشتیبانی می‌کند و یادگیری ماشین قابلیت پیش‌بینی کلمات حین تایپ را به نسل جدید‌ آورده است.

اپل واچ سری 7 و سری 6

شما در هر جایی که باشید می‌توانید در کمتر از ۳۰ ثانیه نوار قلب یا میزان سطح اکسیژن خون خود را با استفاده از این ساعت هوشمند اندازه‌گیری کنید. اپل واچ سری ۷ با وجود امکان سنجش میزان سلامتی و طراحی جدید مقاوت بسیار بیشتری در مقابل آب و گرد و غبار دارد. این اپل واچ سری ۷ امکان استفاده از سرویس‌های ویژه شرکت اپل نظیر Fitness پلاس را برایتان فراهم کرده است.

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”بهترین ساعت هوشمند اپل ۲۰۲۱ کدام است؟” answer-0=”اگر از طرف داران برند اپل هستید؛ بهترین انتخاب برای شما اپل واچ سری ۷ است این اسمارت واچ قدرتمندترین تراشه را دارد و بهترین نمایشگر و بیشترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد. لازم به ذکر است اپل واچ  فقط با گوشی‌های این شرکت قابل همرسانی است. ” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”بهترین اسمارت واچ با کمترین قیمت کدام است؟” answer-1=”پیشنهاد ما، مچ‌بند هوشمند آنر بند سری ۶ است؛ این مچ‌بند هوشمند به لطف داشتن نمایشگر بزرگ‌تر ظاهری شبیه به ساعت‌های هوشمند دارد و کارکرد آن بسیار نزدیک به اسمارت واچ است؛ البته اگر ساعت هوشمند با صفحه نمایش گرد را بیشتر می‌پسندید میتوانید نگاهی به ساعت امیزفیت بیپ یو داشته باشید.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”بهترین ساعت هوشمند زنانه کدام است؟” answer-2=”اکثر ساعت‌های هوشمند شیائومی به علت طراحی ظریف‌تر برای بانوان مناسب هستند. ولی مدل‌های اپل واچ سری ۷ Apple Watch 41MM و گلکسی واچ سری Samsung Galaxy Watch 40mm 4 دارای صفحه نمایش کوچکتری هستند و می‌توانند پیشنهاد خوبی برای بانوان باشد. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

عطیه رمضانی

دانشجوی مدیریت مالی که سئوکار حال حاضر و دیجیتال مارکتر آینده است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *